Kekejaman dunia yang menekan dunia

Assalamualaikum wbt,

Realiti umat islam masa kini, saling tak tumpah seperti sehelai kertas yg direnyukkan, dan dicampakkan sesuka hati, bila sudah puas dimainkan, akan dibakar, atau dicampak ke dalam tong sampah. Sedih perasaan melihatkan umat sendiri dipermainkan sebegitu sekali.

Photographer: Mosa'ab Elshamy

Namun apa kan daya, hanya kesedihan tak cukup. Yang lebih teruk apabila sesama muslim telah menekan muslim yang lain. Jiwa tak bersalah dipanggil bersalah, dikatakan pemberontak. Dipukul. Diperkosa. Diperlaku sesuka hati. Jiwa mujahid dan mujahidah, wajah suci dan tenang, dibunuh sesuka hati. Kini jelas perhambaan manusia lebih hebat kepada manusia sendiri, sedangkan perhambaan kepada Allah, sudah tiada lagi.

Minoriti muslim pada masa kini yg taat kpd Allah. Yang sedar betapa pentingnya mengembalikan pemerintahan dunia kepada khilafah islamiah. Yang sedar betapa manusia kini tidak merdeka. Yang tidak memperhambakan diri, daripada perhambaan kpd manusia, kepada 100% perhambaan kpd Yang Maha Esa.

Photographer: Mosa'ab Elshamy

Apa yang mampu dilakukan oleh setiap individu yang menyedari hakikat ini?
Terus membina. Terus mentarbiyyah umat. Terus menyebarkan dakwah. Terus memperbaiki diri. Terus dan terus usaha, istiqamah hingga akhir nafas. Hingga suatu hari nanti khilafah islamiah kita kecapi. Perbaiki diri mu, dan baiki yang lain.

Sumber: Facebook - Asma' El-Bertagy

Perjuangan jihad berlaku dimana-dimana. Kalau tak di Medan Tahrir, di Medan Raba'a Adawiyah. Kalau tak di Medan Raba'a Adawiyah, di medan amal yang lain. Di Malaysia, di New Zealand, di Australia. Di seluruh dunia. Apa yang perlu kita lakukan sekarang hanyalah terus berjuang di medan masing-masing. Berjuang hingga ke nafas yang terakhir. Moga Allah terima doa kita agar terus istiqomah dan syahid akhirnya. Insyaallah.

“Di antara orang-orang mukmin itu ada ‘rijal’ yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah, maka di antara mereka ada yang gugur dan di antara mereka ada pula yang sedang menunggu-nunggu dan mereka sedikitpun tidak merubah janjinya.” (QS Al Ahzab : 23)

Allahu'alam.
jerzey_mk
pencariantaksemudahdiduga

Comments

Popular posts from this blog

Tazkirah Demi Masa

Siapa Super Saiya Yang Sebenar?

FCPO Daily - 8 August (Opening)