DUniA TaNpa FaceBook

Apa yang kita Sedang Kita lakukan Sekarang Tanpa Facebook?

Dunia teknologi yang hadir membawa Facebook jelas mengubah cara hidup masyarakat seluruh dunia. Di sana-sini mungkin tiada lagi warga dunia yang mengatakan tidak tahu tentang Facebook, tidak kira la kanak2 mahupun pakcik makcik. Walau tidak tahu menggunakannya, setidak2nya mereka tahu tentangnya atau pernah mendengar tentangnya. Namun persoalannya, sejauh manakah dunia Facebook membawa perubahan kepada seluruh kehidupan kita? Anda jawab.

Cuba kita bayangkan apa yang mungkin sedang kita lakukan seandainya dunia Facebook tidak diwujudkan di atas muka bumi ini? atau sebagai gambaran, cuba kita 'deactivate' kan Facebook kita sekarang (bukan sekejap active sekejap deactivate ya =p) , apa yang kita rasa kita sedang lakukan? Menjawab persoalan ini, jelaslah bahawa Facebook telah menjadi setidak2nya 50% dalam kehidupan masyarakat bumi.

Comments

maz afzan said…
asslmlkm...megat..awk ni asl teluk intan yer..ank cikgu megat khas...? maaf kalau silap...-mas
Fatin Aliyya said…
haha, nice entry.kalo deactive fb, there's thousand social network lagi...but fb yg beri impak plg besar kot sbb ramai yg join.tnpa fb rs x meriah kot.aku rsa la.
Anonymous said…
tapi knp ada yg x buat fb walaupun dorg tau ..opinion?

Popular posts from this blog

Tazkirah Demi Masa

Siapa Super Saiya Yang Sebenar?

FCPO Daily - 8 August (Opening)